ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

joi, 11 decembrie 2014

Previne anemia prin alimentatie! Care sunt cele mai bune surse de fier

DISTRIBUIE PE: 11 Decembrie 2014
V-ati simtit vreodata obositi, slabi, ametiti si fara putere? Acestea sunt unele dintre cele mai clare semne ale lipsei de fier in sange. Deficienta prelungita a acestui element important este baza pentru dezvoltarea de anemie. anemie1 Previne anemia prin alimentatie! Care sunt cele mai bune surse de fier
Pentru a recastiga energia si pentru a preveni anemia, este bine sa includeti in alimentatia dvs mai multe produse bogate in fier. Acest element este vital pentru producerea de celule rosii din sange. Acesta joaca un rol important in transportul de oxigen la toate partile corpului, precum si eliminarea dioxidului de carbon din tesuturi.
Anemia apare cel mai frecvent la femei, fete, copii si sportivi. Deficienta de fier poate fi corectata prin alimente bogate in acest element important. Iata care sunt cele mai bune surse de fier din natura:
Organe de animale – ficat, inima, rinichi. Acestea sunt cunoscute ca surse de energie puternice, din cauza continutului sau ridicat de fier. Ele sunt, de asemenea, bogate in vitamine, aminoacizi si alte minerale.
Desi sunt bogate in fier, aceste alimente nu sunt recomandate pentru femeile insarcinate, persoanelor care sufera de boli cardiovasculare, cei cu nivelul ridicat de colesterol sau cei care au suferit un atac de cord sau accident vascular cerebral.
Citeste si: Alimente sanatoase pentru femeile care sufera de anemie
Fructele de mare, carnea rosie, oua si carnea de pui sunt surse excelente de fier. Pentru vegetarieni, este foarte important sa se monitorizeze indeaproape consumul de produse cu continut de fier abundant sau derivatele lor.
Surse vegetariene minunate sunt legumele cu frunze verzi, precum spanacul. De asemenea schinduf, sfecla, mazare, fasole, coriandru. Fructele care contin fier sunt stafide, curmale, caise. De asemenea nucile si semintele sunt furnizori buni de fier, precum si migdale, fistic, seminte de floarea soarelui, seminte de dovleac si susan.
Trebuie sa stiti ca fierul obtinut din carne si produse lactate este mai usor de digerat decat cel obtinut din produse vegetariene.
Este important sa retineti ca bauturile care contin taninuri ca ceaiul si cafeaua nu ar trebui sa fie consumate in timpul meselor, pentru a nu interfera cu absorbtia de fier din alimente. Consumul excesiv de calciu deterioreaza, de asemenea, absorbtia de fier. Deci, evitati consumul de branza topita, branza de vaci sau smantana, de exemplu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu