ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

vineri, 2 martie 2012

O ceașcă de cafea pe zi ne poate feri de Alzheimer

 O ceașcă de cafea pe zi ne poate feri de Alzheimer
O ceașcă de cafea pe zi ne poate feri de Alzheimer Potrivit unor cercetători de la Universitatea din North Dakota din SUA, o ceașcă de cafea consumată zilnic, poate proteja creierul de efectele colesterolului, care stă într-o strânsă legătură cu Alzheimerul.
Oamenii de știinţă au ajuns la aceste concluzii examinând efectul cofeinei care împiedică unele substanţele nocive să ajungă la creier. Pentru moment, nu există tratamente care să eradicheye complet Alzheimerul, ci doar să îl amelioreze, iar medicii nu pot face decât foarte puţine lucruri pentru a încetini dezvoltarea devastatoarei maladii. Tocmai de aceea, descoperirea faptului că, într-un fel sau altul, cofeina ar putea ajuta cel puţin la încetinirea bolii prin eficientizarea barierei, nu este lipsită de importanţă. Studiile mai vechi au arătat că nivelurile înalte de colesterol prezent în mâncărurile grase, pot duce la afectarea gravă a barierei care împiedică dezvoltarea Alzheimerului, o boală care se manifestă prin distrugerea celulelor cerebrale.
În Statele Unite s-au realizat experimente în care au folosit iepuri având o dietă bogată în grăsimi, cărora le-a fost administrat zilnic trei miligrame de cofeină, echivalentul unei căni de cafea. După 12 săptămâni, testele au arătat ca bariera emato-encefalică s-a întărit în mod semnificativ în iepurii care au consumat cofeină. Cofeina pare să contracareze efectul dăunător al colesterolului care provoacă pierderi în bariera emato-encefalică, astfel încât cercetătorii vor putea de acum încolo să găsească metode de dezvoltare a unor medicamente sau tratamente bazate pe cofeină.
Boala Alzheimer este o afecţiune degenerativă progresivă a creierului care apare mai ales la persoane de vârstă înaintată, producând o deteriorare din ce în ce mai accentuată a funcţiilor de cunoaștere ale creierului, cu pierderea capacităţilor intelectuale ale individului și a valorii sociale a personalităţii sale, asociată cu tulburări de comportament, ceea ce realizează starea cunoscută sub numele de demenţă.

Autor: Evenimentul Zilei
Sursa: www.evz.ro  Vineri, 2 Martie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu