ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

vineri, 29 aprilie 2011

Drumul către 90-60-90


Fructele sunt folosite în numeroase diete

Drumul către 90-60-90

Life & Style - Andreea Bota

Majoritatea adolescentelor îşi doresc o talie de viespe, pe care orice rochiţă să vină ca turnată. Imaginea la care tinerele aspiră este promovată şi de mass-media: o fată trebuie să aibă măsurile 90-60-90. Pentru a avea silueta ideală, multe adolescente recurg la diverse cure de slăbire. Ce efecte au dietele şi cât de folositoare sunt am aflat direct de la fete.
Cristina B., de 16 ani, a mărturisit că a încercat să ţină diverse diete pentru a avea silueta dorită, însă recunoaşte că îi lipseşte voinţa: „Am încercat de curând o cură de slăbire pe care am auzit-o la televizor, de la o vedetă. Am mâncat timp de două săptămâni doar pufuleţi, însă nu am văzut nici un efect, iar voinţa mea a cedat. Am realizat că toate dietele astea «miraculoase» nu au efect fără exerciţii fizice, dar mai ales fără voinţă“. Deşi Cristina spune că problema ei cu greutatea este reală, ea a luat hotărârea de a slăbi nu pentru că nu ar fi fost mulţumită de felul în care arată, ci pentru că a fost influenţată de părerea celorlalţi: „Eu mă simt bine cu mine însămi, dar criticile anumitor persoane din jurul meu mă deranjează şi, din acest motiv, uneori iau «atitudine» printr-o cură de slăbire“.
„În creştere, dar ţin dietă“

Altă adolescentă care a încercat numeroase cure de slăbire este Elena N., de 18 ani. Ea, spre deosebire de Cristina, afirmă că nu se simte prea bine în pielea ei: „Chiar dacă lumea spune că arăt bine, că nu am nevoie să slăbesc, eu nu mă simt bine. Pentru mine nu contează atât de mult părerea celor din jurul meu, ci mai degrabă să fiu mulţumită de corpul meu“. Din dorinţa de a scăpa de kilogramele pe care consideră că le are în plus, Elena a apelat la fel şi fel de diete, până când a ajuns la concluzia că ele nu au un rezultat mulţumitor pe termen lung: „Am încercat toate curele de slăbire. Orice auzeam de la prietene, de la televizor sau citeam pe internet ori în reviste puneam în aplicare. Am realizat însă că modul cel mai bun şi mai sigur de a slăbi este un stil de viaţă sănătos“. Tânăra nu vede nimic rău în dorinţa adolescentelor de a slăbi, dar consideră că metodele folosite de acestea nu sunt bune: „Toţi vrem să fim mai slabi, căci peste tot se promovează doar oamenii slabi, însă pentru acest lucru trebuie să alegem sportul şi o alimentaţie echilibrată, altfel ne dereglăm întreg metabolismul. Organismul uman nu suportă şocurile, iar curele de slăbire, care mai de care mai ciudate, exact asta fac. În plus, deocamdată suntem în creştere, iar dietele ne afectează dezvoltarea. Dieta ar trebui înţeleasă ca un stil de viaţă sănătos şi să nu sune greşit dacă spun «sunt în creştere, dar ţin dietă pentru că e potrivită pentru organismul meu». Curele de slăbire nu ar trebui să fie înfometarea şi zeama de varză, pufuleţii sau alte restricţii alimentare“. 
sursa; gazeta de sud

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu