De ce ne pierdem capacitatea de a învăţa când îmbătrânim și cum putem inversa acest proces? |
Faptul că micuţii prind din zbor o limbă străină nouă, i-a fascinant întotdeauna pe părinţii, care nu au înţeles însă de ce nu pot face același lucru. Cercetătorii spun că problema se află doar în mintea adulţilor. În realitate, și oamenii mari și-ar putea dezvolat rapid abilităţi noi, dar sunt încătușaţi de barierele sociale și de propria natură perfecţionistă. Un studiu al Universităţii Minnesota din SUA arată că aduţii asimilează mai ușor o limbă străină dacă ascultă înregistrări care mimează felul în care o mamă vorbește cu copilul său.“Oamenii vorbesc mai încet și mai clar cu copiii mici, folosind propoziţii simple”, explică profesorul Ellen Bialystok de la Universitatea din Toronto, Canada. Într-un alt studiu, adulţii, inclusiv cei cu vârsta între 60 și 80 de ani, au devenit mai buni învăţăcei decât micuţii de cinci-zece ani, folosind aceeași metodă. Iar cercetătorii cred că oamenii devin prea ocupaţi ca să se mai oucpe de educaţia lor. Ed Cooke, un om de știinţă de la Universitatea Oxford, care a câștigat numeroase competiţii de memorare rezumă întreaga teorie la un singur lucru: „Copiii n-au altă preocupare decât de a învăţa și a se juca”. Cercetările mai arată că adulţii sunt extrem de perfecţioniști, lucru care îi împiedică să înceapă o nouă activitate de teama de a eșua. |
Autor: Doctorul zilei Sursa: www.doctorulzilei.ro Miercuri, 12 August 2015 |
joi, 13 august 2015
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu