ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

joi, 2 octombrie 2014

Cafea răcoritoare pe timp de vară? Vezi câte calorii ascunde!

Autor: Paula Rotaru
Sigur că vremea ne îmbie să ieşim la terase şi să luăm cu asalt băuturile răcoritoare şi, cum cafeaua este o băutură cu atât de multe beneficii, multe doamne aleg să se răsfeţe şi să îşi potolească setea (şi dependenţa de dulce) cu gustul delicios, dar atât de nesănătos, al celor mai "ochioase" preparate ce includ cofeină.
Deşi cafeaua în sine este considerată un super-aliment, odată ce adăugăm zahărul, aromele şi laptele cu multe procente de grăsime, aceasta se transformă într-o bombă calorică ce va fi imediat sesizată la curea.

Iată un top al celor mai păcătoase frappe-uri şi cafele ce şi-au pierdut demult din efectul benefic asupra sănătăţii şi care pot fi găsite multe meniuri autohtone:

Mocha Latte – un pahar poate conţine 270 de calorii şi aproape 37 de grame de zahăr, cantitate ce depăşeşte cu mult doza zilnică recomandată pentru o femeie. Asta dacă se poate spune că există o doză zilnică recomandată de zahăr...majoritatea nutriţioniştilor sunt de părere că organismul nici măcar nu are nevoie de zahăr, acesta este mai degrabă o dependenţă decât o necesitate.
Coffee Coolata – are 540 de calorii şi 102 grame de zahăr. Te mai miri de ce te ridici de la masă cu sentimentul că tocmai ai servit o cină copioasă? La asemenea cantităţi de zahăr să nu te suprindă faptul că glicemia ta o ia razna adeseori iar la un moment dat vei primi diagnosticul de diabet.
Coffee Frappuccino – are aproape 330 de calorii şi 69 de grame de zahăr. Un alt minus al acestei băuturi este că sunt folosite sortimente de lapte foarte gras, care este cu greu digerat şi care predispune la stări de oboseală, moleşeală şi somn, exact ca după o masă grea.
Iced Mocha – cu cele 480 de calorii şi 62 de grame de zahăr pe care le conţine această băutură, drumul către kilogramele în plus va fi mai mult ca sigur o certitudine şi o realitate cruntă cu care te vei confrunta la un moment dat.
Un Caffe Frappe cu de toate (frică, topping ciocolată, îngheţată) poate ajunge până la 500 kcal.
Pentru un dublu efect - răcorire şi energizare, este recomandată cafeaua simplă, neîndulcită, poate puţină scorţişoară pentru un gust mai pronunţat, două linguriţe de lapte degresat şi câteva cuburi de gheaţă. Este delicioasă, îi simţi aroma naturală, te pune pe picioare din nou şi nici nu îngraşă.
Citește și:
Cappuccino, frappe-ul si ciocolata calda: delicioase, dar cancerigene
10 moduri in care poti prepara cafeaua

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu