ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

vineri, 5 septembrie 2014

Alimentele care îţi îmbunătăţesc vederea

Ochi obosiţi din cauza orelor neîntrerupte la calculator? Vedere înceţoşată? Avem câteva remedii... naturale. Şi delicioase!
În fiecare zi, ochii noştri sunt extrem de solicitaţi: televizorul, calculatorul, tableta, telefonul mobil de care abia ne despărţim noaptea şi pe care punem mâna atunci când abia facem ochi, dimineaţa. Rezultatul? Dureri înfundate în spatele orbitelor, dureri de cap, privire înceţoşată. Ce e de făcut? O pauză de la aparatele electronice ar fi mereu bine-venită. O vacanţă relaxată fără nici o altă grijă decât urmăritul pescăruşilor ar fi extraordinară pentru odihna ochilor. Cum nu putem mereu să facem aceste lucruri, apelăm la suplimente.
CITEŞTE ŞI:
Cele 7 reguli pentru dinţi albi
17 alimente care te ajută să te menţii tânără
Ce mănânci înainte şi după ora de sport?
Aşadar, iată cele 5 elemente esenţiale pe care trebuie să le asimilăm pentru o vedere bună şi alimentele în care le găsim din belşug (conform unui studiu făcut de California Optometric Association):
  1. Vitamina C – studiile au arătat că previne apariţia cataractei şi ajută la îmbunătăţirea acuităţii vizuale şi la tratarea mai rapidă a conjunctivitei. În ce alimente o găsim în cantităţi suficient de mari? Încercăm portocale, ardei roşii şi verzi, kiwi, grepfrut.
  2. Vitamina E – e un antioxidant foarte puternic, despre care numeroase studii au arătat că ajută la prevenirea distrugerii celulelor de către radicalii liberi şi la refacerea lor rapidă. În ce o găsim? Consumă, fără limite: spanac, broccoli, seminţe de floarea soarelui, migdale.
  3. Luteina – ajută la reducerea riscului de boli cronice ale ochilor (incluzând aici cataracta şi degenerarea maculară. Unde o găsim? În spanac, pătrunjel, ouă, roşii.
  4. Acizi graşi esenţiali – omega-3 sunt esenţiali pentru buna funcţionare a organismului şi, în ceea ce priveşte ochii, pentru o bună menţinere în formă a retinei. Ajută la menţinerea integrităţii celulelor, la buna funcţionare a sistemului neurologic şi chiar ajută pentru îmbunătăţirea imunităţii. Din ce putem să-i obţinem? Din semninţe de in, nuci, somon, boabe de soia.
  5. Zinc – Acest mineral are importantul rol de a „conduce“ vitamina A dinspre ficat către retină pentru a produce melanină, un pigment protector pentru ochi. Unde putem găsi importante cantităţi de zinc? Încearcă să adaugi în meniul tău lapte, cereale integrale, stridii, carne roşie.
Foto: Yannis Vlamos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu