ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

sâmbătă, 28 iunie 2014

5 motive ca să mănânci vișine
5 motive ca să mănânci vișine
 Aceste fructe micuţe de culoare roșu închis strălucitor sunt mai mult decât o gustare fresh într-o zi călduroasă de vară.

Gustul acrișor al vișinelor este preferat de majoritatea dintre noi în tarte sau în compoturi, însă trebuie să ţinem cont că vitaminele și substanţele nutritive pe care le conţin se păstrează mult mai bine în stare proaspătă, deci trebuie consumate ca atare dacă vrem să profităm la maximum de efectele benefice ale acestora asupra organismului.
5 motive pentru a consuma cât mai des vișine

    Ajută la refacerea ţesutului muscular, fiind de mare folos celor care suferă de febră musculară în urma ședinţelor intense la sală. Oamenii de știinţă de la Centrul de Cercetare din Londra au descoperit că peste 90% dintre participanţii la un studiu, care au băut suc de vișine înainte și după exerciţiile fizice, s-au refăcut în mai puţin de 24 de ore, ceea ce înseamnă că aceste fructe chiar au un efect miraculos asupra musculaturii.
    
    Ameliorează durerile datorită proprietăţilor antiinflamatoare deţinute de antociani, pigmenţii care dau culoarea roșie fructului. Astfel este redus stresul oxidativ care poate afecta articulaţiile și mușchii, iar durerile sunt vizibil îndepărtate.
    
    Previn apariţia bolilor grave, printre care afecţiunile cardiace, accidentul vascular cerebral sau diabetul de tip 2. Acest lucru se datorează pectinei, fibră solubilă care ajută la reducerea colesterolului din sânge, principalul factor de risc în apariţia bolilor cronice.
    
    Remediu pentru pacienţii suferinzi de gută – antocianii din vișine ajută la reducerea nivelului de acid uric, care în cantităţi mari formează cristale de acid uric în articulaţii și în ţesuturile care le înconjoară, ducând la apariţia artritei gutoase, o formă de artrită caracterizată prin umflarea articulaţiilor și sensibilizarea lor, însoţite de episoade dureroase cronice.
    
    5. Vișinele îţi menţin tinereţea graţie cantităţilor mari de betacaroten conţinute. Vișinele conţin de 19 ori mai mult betacaroten decât afinele. Betacarotenul  este un precursor al vitaminei A, care protejează vederea și menţine elasticitatea pielii, împiedicând formarea ridurilor. De asemenea, vișinele conţin foarte mulţi antioxidanţi care protejează împotriva radicalilor liberi ce pot afecta celulele organismului și duc la îmbătrânirea prematură a acestora, favorizând instalarea diferitelor tipuri de cancer.


Autor: Csid.ro
Sursa: www.csid.ro  Sambata, 28 Iunie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu