ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

sâmbătă, 7 decembrie 2013

Trucuri ca să scapi de gândurile negre
Trucuri ca să scapi de gândurile negre
Grijile mai mici sau mai mari ne paralizează uneori creierul. Dacă la fel ţi se întâmplă și ţie, ai la îndemână câteva metode prin care să le faci faţă.
Persoanele care se stresează ușor își pun sănătatea în pericol. Fie că ești introvertit sau extravertit, felul în care reacţionezi la ceea ce ţi se întâmplă contează mult. Noi îţi propunem cinci metode ajutătoare. Adaptează-le problemelor tale concrete și combină-le pentru rezultate maxime.
Încearcă să clarifici problema – este posibil ca gândurile tale să fie neîntemeiate. Iar dacă ai dreptate să te îngrijorezi, lămurește-te cum stau lucrurile, de fapt. Caută informaţii despre problema ta și vezi ce anume poţi face ca să o rezolvi. Pentru lucrurile care depind de tine, fă-ţi un plan de acţiune realist. Pentru lucrurile care depind de alţii, îndrăznește să le ceri ajutorul.
Vorbește cu cineva despre gândurile tale, fie cu un prieten apropiat, fie cu un psiholog. Feedback-ul interlocutorului te va ajuta să te eliberezi psihic de povara acelui gând, să înţelegi ce simţi de fapt în legătură cu acea problemă și să ai un punct de vedere exterior, la rece, despre ea.
Vezi partea plină a paharului - psihologii recomandă ca, ori de câte ori te confrunţi cu o situaţie negativă, să tragi adânc aer în piept și să listezi zece lucruri pozitive care rezultă sau ar putea rezulta din acea situaţie. Astfel, va trebui să îţi pui la contribuţie imaginaţia, cunoștinţele despre subiectul în cauză, umorul, chiar și prietenii, care te pot ajuta să identifici zece părţi bune ascunse. Listează orice îţi trece prin minte, chiar dacă poate părea caraghios sau nerealist. Te va ajuta să te detașezi, să scapi de emoţiile negative și să te „regrupezi”. Odată depășit acest prim obstacol, îţi va fi mai ușor să rezolvi „la rece” problema respectivă.
Ieși din monotonie – găsește-ţi preocupări care să îţi păstreze mintea ocupată. Fă mișcare, implică-te în activităţi de voluntariat, practică un hobby sau înscrie-te la niște cursuri. Nu este un mod de a evita problema, ci de a da creierului tău un răgaz în care să se detașeze de ea. Aceste activităţi te ajută să vezi lucrurile negre dintr-o altă perspectivă și, de multe ori, de a le găsi o rezolvare din cele mai neașteptate surse. În plus, te vor face să ai o părere mai bună despre tine.
Relaxează-te – ieși în natură cu prietenii, plimbă-te, vezi un film bun sau o piesă de teatru, gătește sau ia o masă delicioasă în oraș, alături de cineva cu care îţi face plăcere să-și petreci timpul. Poţi încerca și tehnicile de yoga sau de meditaţie.

Autor: Realitatea.net
Sursa: www.clicksanatate.ro  Vineri, 6 Decembrie 2013
Citeste despre: : ganduri negre trucuri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu