ultima postare pusa pe blog enciclopedid 3

luni, 15 aprilie 2013

Sănătate: Ai grijă de ochii tăi atunci când stai în faţa calculatorului!

Niciodată, ochii noştri nu au fost atât de extenuaţi precum sunt în perioada în care trăim. Asta pentru că nu au fost proiectaţi să privească ore în şir într-un punct fix. Totuşi, vederea este slăbită din cauza modului defectuos în care ne folosim ochii, nu din cauza activităţilor pe care le facem.
de PR, 12 Aprilie 2013
  • Cum stai în faţa calculatorului?
    Sursa Foto: Thinkstock
Aşadar, nu este o problemă atât de mare faptul că privim în monitorul computer-ului sau al televizorului, ci modul în care facem acest lucru. Ochii sunt controlaţi de către muşchi, deci pentru a avea ochi sănătoşi trebuie să ne antrenăm aceşti muşchi, să facem un fel de fitness pentru ochi.
Desigur, şi alimentaţia joacă un rol foarte important dacă vrem să avem o vedere de vultur. Iată ce trebuie să faci pentru a-ţi proteja ochii atunci când te uiţi la TV sau lucrezi la pc/laptop:
1. Aşează monitorul cât mai departe posibil;
2. Iluminează corespunzător încăperea;
3. Elimină obiectele strălucitoare din aria ta vizuală;
4. Nu sta în poziţie orizontală;
5. Stai pe scaun, cu spatele drept şi cu pelvisul (fesele) cât mai în spate, astfel încât să atingă spătarul scaunului;
6. La fiecare 20 minute, mută-ţi privirea şi priveşte către un obiect aflat la 6-10 metri;
7. La fiecare 20 minute fă exerciţii oculare: închide ochii, imaginează-ţi un ceas imaginar şi priveşte la orele 12-6-9-15. Fă aceste exerciţii timp de 1-5 minute;


8. La fiecare 60 minute, repetă aceste exerciţii cu ochii deschişi;
9. Mişcă-ţi mereu ochii şi schimbă focalizarea;
10. Clipeşte cât mai des (o dată la 3-5 secunde);
11. Evită visarea cu ochii deschişi;
12. Când simţi că ai ochii obosiţi, închide-i, inspiră adânc şi strânge din pleoape, dinţi şi toţi muşchii feţei, ţinându-ţi în acelaşi timp respiraţia. Expiră şi deschide larg ochii;
13. Masează-ţi lobii occipitali: stai drept, relaxat, priveşte înainte şi apasă tare (dar fără să te doară) cu vârful degetelor pe punctele occipitale, timp de 1-1,5 minute;
14. Palmează ochii: freacă-ţi palmele între ele timp de 15-20 secunde (până se încălzesc). Pune palmele făcute căuş peste ochii închişi, timp de 1-1,5 minute. Palmele se vor suprapune pe centrul frunţii, fără a atinge pleoapele. 

În acest articol, ți le voi prezenta pe cele transmise prin intermediul gurii, ochilor și urechilor.

GURA

eye_ear_mouth

PIELEA CRĂPATĂ DE LA COLȚURILE GURII

Acesta este un semn al deficienței de vitamina B2.
  • Bea două căni de ceai de trifoi roșu/urzici în fiecare zi.
  • Ia o capsulă de supliment B complex, ce conține vitamina B2 (riboflavină) (50 mg pe zi).
  • Bea un pahar de suc de morcovi cu o linguriță de spirulină în fiecare zi.
  • Consumă multe vegetale cu frunze de culoare verde închis, migdale, pătrunjel și germeni de grâu.
BUZA INFERIOARĂ UMFLATĂ
În cazul în care nu ți-ai injectat colagen pentru ca buza ta să arate mai voluminoasă, o buză inferioară umflată indică blocajul digestiv. Ar putea să fie vorba chiar de constipație. Nu uita că dacă ai scaun zilnic nu înseamnă că nu ești constipat. Nu tot ceea ce mâncăm se elimină destul de eficient!
  • Mănâncă mese simple, combină alimentele, bea ceaiuri calde de plante, mănâncă din belșug supe de legume.
  • Un supliment de enzime digestive luat împreună cu spirulina ar trebui să dea ezultate semnificative.
  • Ceaiul de Ulmus fulva îți va liniști organismul.

OCHI

PALOAREA PĂRȚII INTERIOARE A PLEOAPEI INFERIOARE
Trage puțin pleoapa inferioară spre exterior. În interior, țesutul ar trebui să aibă o culoare roz intens. Dacă însă este extrem de pal, s-ar putea să fii anemic. Este posibil să ai nevoie de un surplus de fier, vitamina B complex și B12.
  • Verifică aceste observații cu medicul tău de familie sau cu un nutriționist.
  • Ia un supliment de minerale sub formă lichidă, urmând dozajul de pe prospect sau ia zilnic o tabletă de suplimente cu multivitamine/multiminerale.
  • Ceaiul de urzică este un remediu natural excelent pentru creșterea concentrației de fier din organism.
CEARCĂNE SUB OCHI
De obicei, cearcănele de sub ochi indică alergii la anumite alimente și o posibilă slăbire a funcției rinichilor.
  • Alternează alimentele pe care le consumi; cu alte cuvinte, nu consuma aceleași mâncăruri în fiecare zi.
  • Mănâncă boabe de quinoa.
  • Bea suc de merișor (2 pahare pe zi, timp de o săptămână).
  • Întărește-ți rinichii, consumând alimente precum: cereale (orz, quinoa, grâu, orez dulce), pește (somon, păstrăv), legume (fasole, castane, semințe de susan negru, nuci), condimente (cuișoare, batoane de scorțișoară, schinduf, usturoi, ghimbir, zmeură, mure, măceșe, păpădie), zarzavaturi (chimen dulce, ceapă, arpagic, sfeclă, pătrunjel, țelină), fructe (mure, afine), alge marine, chlorella.

URECHI

CRĂPĂTURI ÎN SPATELE URECHILOR
Crăpăturile pielii de după urechi indică o deficiență de zinc în organism. Lipsa de zinc se remediază într-un timp destul de îndelungat — de la șase luni la un an.
  • Începe cu o linguriță de supliment de zinc lichid pe zi, amestecat în sucul tău zilnic, după care poți trece la tablete de citrat de zinc (25 mg pe zi).
  • Consumă semințe de dovleac, semințe de susan și fructe de papaya.
SECREȚIE DE CEARĂ ÎN URECHI
Înseamnă că ai o deficiență de acizi grași esențiali în organism — o problemă foarte des întâlnită. Prea mulți oameni evită consumul de grăsimi, în încercarea lor de a slăbi. Greșeala lor este aceea că ocolesc atât grăsimile rele, cât și pe cele bune. Apoi, când vor ceva special, optează de obicei pentru o gratificație cu grăsimi rele, în locul celor bune.
  • Toarnă 2 linguri de ulei de in sau semințe de in peste salata pe care o consumi în mod obișnuit.
  • Ia un surplus de ulei de luminița-nopții, ulei de limba-mielului, Omega 3 (1.000 mg pe zi).
  • Redu consumul de produse din lapte de vacă.
  • sursa; Unica.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu